Περιοδοντίτιδα: τι είναι και ποια είναι η θεραπεία της;

Η περιοδοντίτιδα είναι φλεγμονώδης νόσος των ούλων και των στηρικτικών ιστών των δοντιών. Αποτελεί μια από τις πιο συχνές παθήσεις του ανθρώπινου οργανισμού και προκαλείται από συγκεκριμένα βακτήρια τα οποία ενεργοποιούν τοπικά τη φλεγμονή.

Αυτό συμβαίνει όταν ένα στρώμα βακτηρίων μαζί με υπολείμματα τροφών, γνωστό και ως οδοντική πλάκα, σχηματίζεται και παραμένει στην επιφάνεια των δοντιών, συχνότερα σε δύσκολα προσβάσιμες περιοχές όπως είναι οι περιοχές ανάμεσα στα δόντια.

Καθώς η πάθηση εξελίσσεται, η χρόνια φλεγμονή προκαλεί απορρόφηση του οστού της γνάθου με αποτέλεσμα την προοδευτική απώλεια των δοντιών. Σε πολλούς ανθρώπους αυτή είναι μία διαδικασία η οποία εξελίσσεται σε αρκετά χρόνια και αν διαγνωστεί και θεραπευτεί, μπορεί να αναχαιτισθεί.

Πώς μπορώ να αναγνωρίσω την περιοδοντίτιδα;
Η περιοδοντίτιδα ξεκινάει πάντα με φλεγμονή των ούλων, γνωστή και ως ουλίτιδα. Ένα από τα πρώτα σημάδια είναι η αυξημένη αιμορραγία των ουλών κατά το βούρτσισμα αλλά και η όψη των ούλων που είναι κόκκινα και πρησμένα. Αν παραμείνει χωρίς θεραπεία, η ουλίτιδα μπορεί να εξελιχθεί σε περιοδοντίτιδα.
Κάποια από τα σημάδια που θα πρέπει να σας θορυβήσουν και να σας οδηγήσουν στον οδοντίατρο είναι:
• Αυξημένη αιμορραγία των ούλων
• Κακοσμία του στόματος
• Αλλαγές στη θέση των δοντιών
• Υφιζήσεις των δοντιών
• Κινητικότητα
• Πόνος

Ποιες είναι οι συνέπειες της περιοδοντικής νόσου;
Η περιοδοντίτιδα είναι η κύρια αιτία της απώλειας δοντιών. Αν η εξέλιξη της φλεγμονώδους απόκρισης δεν αναχαιτισθεί, τα δόντια προοδευτικά αποκτούν κινητικότητα και τελικά χάνονται. Άλλα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει ο περιοδοντικός ασθενής είναι τα περιοδοντικά αποστήματα καθώς και η αίσθηση επιμήκυνσης των δοντιών με αποκάλυψη των ριζών τους λόγω της υποχώρησης των ούλων.

Υπάρχουν ομάδες ασθενών που είναι πιο ευάλωτοι;
Ασθενείς με καρδιακές παθήσεις, διαβήτη, οστεοπόρωση καθώς και κάποιες μορφές καρκίνου αποτελούν ευαίσθητες ομάδες όσον αφορά τη στοματική τους υγεία, την οποία θα πρέπει να ελέγχουν και να διατηρούν σε καλό επίπεδο.

MALO CLINIC Greece